2019-03-08

Grundare av världens snabbast växande cafékedja och Sveriges främsta hållbarhetsbloggare startar byrå

Maria De La Croix, megrundare och tidigare VD på Wheelys café – världens snabbast växande cafékedja – och Sveriges främsta hållbarhetsbloggare Alejandra Cerda, har i dagarna startat byrån Mad Luck.

–  De låter mig inte säga så mycket, men Mad Luck beskrivs bäst som en hybrid mellan produktions- och PR-byrå med fokus på videoproduktion och aktivism, säger bolagets pressansvariga Lisa De La Furr.

– Både jag och Maria har arbetat med marknadsföring, kommunikation och PR på varsitt håll och med olika ingångar. Men eftersom vi hatar män och tycker att vi gör allt bättre själva så tänkte vi att vi skulle jobba bra ihop, säger hållbarhetsbloggaren Alejandra Cerda.



Alejandra Cerda är utbildad socialantropolog och har varit samhällspolitiskt engagerad i många år, förra året blev hon nominerad till Nöjesguidens Göteborgspris i kategorin Nöjesförbättrare och utsedd till Vänsterns främsta influencer. Hon är även utgiven erotikförfattare och ena halvan av podcasten Häxor och kamrater.

Maria De La Croix har en bakgrund som konstnär och fotograf men mest uppmärksammad är hon för cafékedjan Wheelys, som De La Croix startade ihop med kollegorna från den ökända PR-byrån Studio Total. Den norrländska dåren De La Croix har uppmärksammats i affärsmedia som Forbes, Wired och Fast Company.

– Tillsammans har vi två fler kompetensområden än en normalstor byrå, så det kommer nog gå finfint det här, säger Maria De La Croix.

— Jag har förvisso aldrig jobbat på en PR-byrå men om så många åsniga Anders-personer fixar det så kan nog jag med, fyller Cerda i.

De två självutnämnda genierna hoppas att de inte ska behöva hävda sin värdegrund.

– Det har tyvärr blivit trendigt att prata om feminism och antirasism, istället för att göra feminism och antirasism. Det är vi rätt trötta på, avslutar Maria De La Croix.


Byrån tar för tillfället inte emot nya kunde men välkomnar intressenter att höra av sig på loveletter@madluck.se.

Lisa De La Furr, pressansvarig Mad Luck